joi, 1 august 2013

Toscana în detalii de arhitectură (3) - Galerie Foto

Continuăm seria de Galerii Foto dedicate detaliilor de arhitectură din Toscana. După ce v-am prezentat două galerii foto inedite, cu mânere de porți și respectiv cu lampadare și felinare, acum este rândul acelor detalii de arhitectură care dau un farmec aparte orașelor medievale.

Toscana este o regiune cu mare potențial turistic. Nu vorbim de marile atracții care au propulsat regiunea în topul destinațiilor turistice ale Italiei și de ce nu, ale lumii. Orașele din Toscana sunt pline de mici detalii de arhitectură care le fac atât de frumoase și fascinante.  Prin orice oraș toscan te-ai plimba, nu se poate să nu observi fie o poartă mai deosebită, fie un grilaj din fier forjat sau un lampadar mai interesant. Aproape orice clădire, oricât de anostă ar părea la prima vedere, are ceva, un mic detaliu de arhitectură, ce o scoate din anonimat.



În recenta excursie în Toscana, am avut ocazia să vizitez câteva din superbele orașe ale regiunii: Florența, Lucca, Montecatini Alto, Pisa, Pistoia, Prato, San Gimignano, Siena și Vinci. Cu ochii la titratele obiective turistice, nu am scăpat cu vederea nici acele mici detalii pentru care orașele toscane sunt atât de speciale. În primul rând, nu se poate să nu remarci porțile de intrare în clădiri. Masive, de lemn, cu mânere interesante de fier forjat și având un ancadrament de piatră, acestea atrag privirea oricărui turist.





Multe din aceste porți au deasupra, un timpan din fier forjat, bogat decorat. Fără acest detaliu arhitectural, porțile nu ar avea aceeași maiestuozitate.







Și grilajele de fier forjat ale unor porți sunt deosebite. Se vede migala cu care au fost executate și măiestria meșterilor fierari.



Ferestrele caselor din Toscana au obloane de lemn. Vara, acestea sunt trase sau cel mult întredeschise. Nici nu se poate altfel, căldura este uneori insuportabilă. Ce-mi place este faptul că aproape la fiecare fereastră sunt jardiniere cu flori.



Dacă-ți ridici privirea de la nivelul străzii, vei descoperi cu surprindere că pereții de piatră ai clădirilor din Toscana sunt decorați cu diverse elemente: uneori în mici nișe dai de icoane, cea cu Fecioara Maria cu Pruncul este aproape omniprezentă. Apoi vezi încastrate în piatră blazoane, plăci comemorative sau chiar mici statuete reprezentând de regulă sfinți. Cele amplasate pe colț sunt și cele mai spectaculoase.












Am mai văzut în Toscana, elemente de arhitectură executate din fier forțat, care din câte mi-am dat eu seama, au un rol decorativ.







De asemenea, am văzut încastrate în zidurile clădirilor, un fel de inele de fier. Nu știu ce semnificație au, nici care este utilitatea lor practică.





Ornamentele, sculpturile în piatră reprezentând diverse scene, sunt aproape peste tot.






Sper că v-am trezit interesul pentru aceste detalii de arhitectură. Atunci când aveți ocazia să vizitați orașe medievale, să nu le neglijați!





În rubrica Galerie Foto au mai apărut:

2 comentarii:

  1. Detalii fantastice...felicitari pentru ochiul fotografic ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ador sa caut astfel de detalii si in Italia am avut ce vedea.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...