marți, 31 martie 2015

Touristica, la spartul târgului

Chiar dacă mi-am propus să ajung la Târgul de Turism TOURISTICA - ediția de primăvară, desfășurat la Polus Center Cluj-Napoca, n-am reușit să o fac decât în ultima zi, la spartul târgului. Însă și așa, am avut ocazia să iau pulsul unuia dintre cele mai importante târguri de profil din țară. A devenit deja o tradiție ca Târgul de Turism TOURISTICA, organizat de Libero Events să fie organizat de două ori pe an, în ediții de primăvară și de toamnă, cum de asemenea este o tradiție ca ediția de primăvară să fie organizată la o săptămână de la Târgul de Turism al României. Așa s-a întâmplat și în acest an, TOURISTICA, ajuns la a XI-a ediție, desfășurându-se în perioada 20-22 martie 2015. 




Surprinzător, deși era ultima zi de târg, locul în care au fost amplasate standurile expozanților, a fost destul de animat. Poate a fost un câștig faptul că s-a revenit în apropierea zonei de servire a mesei, după ce ultimele două ediții s-au organizat într-un spațiu oarecum mai izolat. Dacă am crezut inițial că forfota se datorează tocmai acestei zone, după o primă tură pe la toate standurile, mi-am dat seama că nu este așa, că cei care erau ca și mine printre expozanți, chiar căutau oferte turistice.



Fără a avea pretenția că voi reuși să surprind toate aspectele unui târg de o asemenea anvergură, voi încerca totuși să fac o sinteză a ceea ce am remarcat eu la acest târg:

  • parcă au fost mai puțini expozanți decât la ultimele 3-4 ediții, pe care le urmăresc cu regularitate;
  • se remarcă lipsa acelor standuri, care în anii trecuți făceau deliciul vizitatorilor - standurile diferitelor localități sau zone cu potențial turistic, care beneficiau de finanțare europeană pentru proiectele lor și care își asumaseră prin proiectele depuse și participări la astfel de evenimente;
  • actuala ediție a fost net dominată de marile agenții de turism, care au venit cu standuri sofisticate, complexe, care atrag vizitaorii. Trebuie remarcate agențiile Mareea Travel, Filadelfia Turism, Alis Holidays, Paralela 45, Christian Tour, Nord Travel, Perfect Tour, Galatea Travel, TUI Travel Center și alții;



  • cel mai spectaculos stand l-a avut agenția Filadelfia Turism. Acesta impresionează prin aspectul futurist dar și prin marketingul realizat, fiind printre puținele agenții care au organizat tombole;
  • dintre agențiile străine, au fost prezente la târg doar cele care reprezintă Ungaria, accentul fiind pus pe clasica stațiune Hajdúszoboszló; Nu au lipsit ofertele pentru Aqvaticum Debrecen sau Sóstó-Gyógyfürdö Nyiregyháza;



  • nu a lipsit nici de data acesta micul stand al celor de la CFF Vișeul de Sus, care promovează ”mocănița” de pe Valea Vaserului;
  • cele mai promovate destinații ale agențiilor turistice sunt Grecia, Bulgaria și Turcia, nelipsind desigur destinațiile exotice;
  • comuna Mărgău din județul Cluj a avut un stand propriu, materialele clasice de promovare fiind completate cu produse ce promovează gastronomia locală;



Deși nu am târguit nimic, am venit acasă cu o geantă plină de oferte, de reviste, cataloage și pliante, care de care mai tentante. Iată câteva considerații asupra acestor materiale de promovare:
  • și de data aceasta ungurii ne dau clasă, materialele lor de promovare, în limbile română și maghiară fiind printre cele mai reușite;
  • județul Bihor a venit la TOURISTICA cu materiale de calitate, editate în română și maghiară, prin care promovează atracțiile turistice ale județului dar și Serbările Cetății (2-4 octombrie 2015);
  • materialele agenției Filadelfia Turism, care promovează pelerinajele în Israel conțin informații esențializate, foarte utile pelerinilor;
  • cei de la Perfect Tour au ales un mod inedit de a promova destinațiile exotice, printr-un pliant excepțional ca format și design intitulat ”Spune DA pe o insulă exotică” ce se adresează cuplurilor;
  • din punctul meu de vedere (subiectiv, desigur) cel mai bun catalog de prezentare a ofertelor l-au avut cei de la Christian Tour;




Surprinzător este faptul că nu am văzut niciun stand de promovare a Clujului. Deși este în acest an Capitală Europeană de Tineret și aspiră la desemnarea din partea României ca titlul de Capitală Culturală Europeană, nu am văzut nimic, nici măcar un pliant care să promoveze aceste evenimente. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...