sâmbătă, 15 octombrie 2016

Vlad Cupșa: My side of the concert

Ca un pasionat de fotografie, urmăresc cu interes evenimentele culturale de profil, fie că e vorba despre expoziții sau concursuri. Iar dacă printre expozanți se numără prieteni sau cunoscuți, interesul este și mai mare. Ce să mai spun de faptul că recent, am văzut pe rețelele de socializare o expoziție a unuia dintre foștii mei elevi. Sunt onorat să pot scrie despre fostul meu elev Vlad Cupșa, cu ocazia vernisajului unei expoziții ce se anunță a fi cel puțin interesantă: My side of the concert



I-am fost diriginte lui Vlad, care a absolvit Colegiul Tehnic ”Alesandru Papiu Ilarian” din Zalău în anul 2007. Nu am realizat atunci că peste ani, Vlad avea să devină un fotograf profesionist, unul dintre cei mai buni din câți cunosc. Nici eu nu știam atunci că microbul fotografiei mă va prinde și pe mine și că iată, voi ajunge să scriu tocmai despre el.


Expoziția despre care vreau să scriu, încercând să vă conving că merită vizitată, a fost vernisată la Atelier Cafe din Cluj-Napoca. Are un nume sugestiv, care arată clar genul fotografic abordat de Vlad: ”My side of the concert”. Ați ghicit, Vlad abordează cu succes fotografia de concert, fiind deja un nume consacrat în domeniu. Artistul nu este la prima expoziție, în 2012 a expus deja la festivalul Peninsula și așa cum se arată în evenimentul creat pe facebook de către Photo Marathon ”de atunci stilul să s-a consolidat, iar fotografia de concert, festival și party a câștigat o semnătură proprie și inconfundabilă. Expoziția My side of the concert reprezintă o retrospectivă a celor mai faine momente surprinse la Electric Castle și NorthSide Festival. Fotografiile lui Vlad sunt definite de stări oscilante, emoții care copleșesc, producții de scenă și artiști fericiți.”




 
 
L-am contactat pe Vlad Cupșa pentru mai multe amănunte. Deși era ocupat - orice artist este mereu ocupat - mi-a răspuns cu amabilitate la întrebări. Iată ce spune el: ”Expoziția a fost făcută la invitația Photo Marathon, așteptarea lor era să vin în față cu o selecție de fotografii dinamice de la evenimente. Eu am propus o selecție colorată axată pe atmosfera mai mult decât pe artiști. În selecția finală au intrat 2 portrete de artiști iar restul sunt fotografii de atmosferă în care se poate vedea public și artist pe lângă producția de scenă impresionantă.”

Selecția realizată de Vlad cuprinde 15 fotografii selectate din diferite festivaluri și concerte la care el a fost fotograf oficial: Electric Castle, NorthSide Festival, Delahoya, Electric City, ABC și Vița de Vie. 



 
Genul fotografic abordat de Vlad nu este ușor și cu siguranță nu este la îndemâna oricui, fie el și fotograf profesionist. Ai de lucru în condiții de lumină scăzută, iar subiectul - artistul - este mereu în mișcare. Nu e ca la o ședință foto de studio în care ai la dispoziție tot arsenalul, nici ca la o ieșire în natură pentru fotografie de peisaj. Este cu totul și cu totul altceva. De aceea am fost curios să aflu de la Vlad cum a ajuns să practice acest gen fotografic. 

Vlad Cupșa: ”Am abordat în urmă cu 8 ani direct fotografia de concert. Am fost mereu pasionat de muzică și ăsta mi s-a părut genul perfect de fotografie pentru mine. Acesta este locul meu în industria muzicală. Ca și genuri fotografice, mai fac fotografie corporate, uneori accept proiecte pe arhitectură, produs sau evenimente private.”



În acești 8 ani, de când Vlad s-a apucat serios de fotografia de concert, a ajuns să fotografieze la mai bine de 700 de venimente. Aproape că n-a fost concert sau festival major în Cluj și în zonă la care Vlad să nu fi fost. ”De obicei sunt contactat de organizatori pentru a fotografia evenimentele organizate de ei. Sunt unele cazuri în care-i contactez eu, cu propunere de colaborare pe termen lung.”


 
Expoziția face parte din evenimentul Photo Marathon, care se desfășoară la Cluj-Napoca în perioada 13-16 octombrie și propune pasionaților de fotografie un maraton de expoziții, workshop-uri și fotografie.

2 comentarii:

  1. Felicitări lui Vlad pentru arta pe care și-o ”injectează” în vene și pentru că e destul de generos să o împărtășească. Fotografiile lui m-au făcut să asimilez atmosfera de la acele concerte. Eram cât pe ce să mă asigur că am plătit biletele! Succes mai departe! Felicitări și lui Mirel pentru emoționanta posibilitate de revedere cu un fost elev.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Cristi! Tu esti principalul ”vinovat” pentru multe lucruri care se întâmplă la API...chiar și după absolvire.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...